(+34) 985 49 10 95   (+34) 985 49 37 89
recepcion@hotelsantacristina.net

Mitos y Leyendas Lenenses

Mitos y Leyendas Lenenses

Toda una literatura oral fue tejiendo la creatividad de los lenenses con el tiempo: la moza del Puzu Chago, la poxa del Puzu la Vachota, las Babianas de La Vachota, los guirrios, los zamarrones, la santa compaña... Varias versiones orales existen de la pita, los güevos de oro y los pitinos, en torno a la Cueva de Santa Cristina (justo bajo La Campa).

Pero destaca una arraigada leyenda conservada en torno al Puzu los Chobos de Chamixé (bajo L’Aramo). Reza así:

“Yera una muyer que tuvo un fíu de soltera. El mocecu foy creciendo ca vez más re-torcíu y endemoniéu, faciendo la vida imposible na so casa y nel chugar con el vecindario.

Cuando tenía siete años, al guaje ya nun lu aguantaba nin so madre, por lo que díxo-y un día ésta muy enfadá: -“En mal chubu te convirtieras, siquiera nun fuera más que quince años”. Oyúse entonces mesmo una bramía, y en medio de un gran fumezu salú pe la puerta un chubu con el reu ente les pates.

El sucesu nun pasó a más. El pueblu quedó tranquilu. Pero empezó a observase algo raro en las batías contra los chobos: cuando tenían a varios ya acorralaos camín del Puzu, toos diban cayendo atrapaos dientro, menos ún que lu furtiaba, pegaba un brincu, y nun diba a la trampa de los cebatos. Paez que lu golía: yera como si lu conciera, o hubiera pasao pichí munchas veces y esquivara el puzu.

El caso yera que siempre se escapaba un chubu. Foy pasando el tiimpu, y xusto a los quince años, entró pe la mesma puerta de la casa un muzu con pinta de serviciu militar cumplíu. -“¿Nun me reconoces, ma? -Non -contestó la madre.

-Pues soy el to fíu mesmu convertíu en chubu, y ya con la pena redimía: aquí tienes, como prueba, quince pelos arrancaos del pechu: los que me fueron saliendo, unu per cada añu. -Ahora caigo yo -dijo la madre-: yeras tú el chubu aquel que siempre en las batías saltaba percima del Puzu Foz: yeras tú el condenéu que lu conocías bien (versión lingüística lenense).

Consulta disponibilidad, Eventos y Fiestas